Søk etter:
Roar Benjaminson representerer Sør-Norges Fiskarlag i landsstyret. Han ble valgt inn som ny styremedlem på landsmøtet 19. november 2025.
Roar har hatt en rekke tillitsverv i organisasjonen, blant annet som leder i tidligere Sør-Norges Notfiskarlag og i styret i Sør-Norges Fiskarlag.
Jan Roger Lerbukt ble valgt til leder av Norges Fiskarlag på Landsmøtet i 2025.
Han har før det vært andre nestleder i fire år.
Jan Roger er daglig leder i rederiet Hermes i Tromsø og representer Fiskebåt i Landsstyret.
Mathilde er ansatt på Arnøytind og er bosatt i Tromsø. Hun ble valgt inn som representant for Nord Fiskarlag i styret på Landsmøtet i 2023. Hun ble gjenvalgt i 2025.
Tomas Sagen er fra Kjøllefjord i Lebesby kommune i Finnmark. Har har siden 2021 representert Nord Fiskarlag i Landsstyret. Han ble på Landsmøtet i 2025 valgt til andre nestleder for den neste toårsperioden.
Kurt Ludvigsen er fra Sommarøy og representerer Samarbeidsrådet Nord. Han ble valgt inn på Landsmøtet i 2021. Han ble gjenvalgt både i 2023 og i 2025.
Fra 2025 er han en del av Arbeidsutvalget sammen med leder og de to nestlederne.
Tommy representerer Nord Fiskarlag i Landsstyret og ble valgt inn på Landsmøtet i 2025.
Jan Petter representerer Nord Fiskarlag og ble valgt inn på Landsmøtet i 2021. Han ble gjenvalgt både i 2023 og i 2025.
Han er også leder i Mannskapsseksjonen.
Sturla Hepsø er fra Steinsdalen i Osen kommune og representerer Nord Fiskarlag i Landsstyret.
Han har hatt tillitsverv i organisasjonen i en årrekke, blant annet som leder i daværende Fiskarlaget Midt-Norge. Han ble på Landsmøtet i 2025 gjenvalgt for to år.
Kjetil er bosatt i Elnesvågen i Romsdal og representerer Sør-Norges Fiskarlag i Landsstyret. Han ble valgt inn i styret på Landsmøtet i 2025.
Linne er fra Solund og representerer Sør-Norges Fiskarlag i Landsstyret. Hun ble valgt inn som representant i styret i 2023, og på Landsmøtet i 2025 ble hun 1. nestleder.
Vitatekst lagt inn etter valget i 2023:
Hun er daglig leder for Lending Rederi. Allerede som 16-åring ble hun engasjert i familierederiet som ble stiftet i 1995, og utover 2000-tallet var hun selskapets styreleder.
Hun fant seg raskt til rette i administrasjonen, og siden 2016 har hun altså vært daglig leder for rederiet. I starten drev de med garn og notfiske fra mindre sjarker, mens de nå driver fiske med not/snurrevadfartøyene Sulebas og Sulehav.
Med de to fartøyene fisker de hovedsakelig etter sild, makrell, torsk og sei fra Bjørnøya i nord, nedover til den sørlige delen av Nordsjøen, og vestover til Shetland. De er totalt 22 ansatte i rederiet, på sjø og land.
Selv om Linne har funnet sin plass administrativt, passer hun på å komme seg på sjøen så snart hun har anledning. Det blir et par turer på havet hvert år.
-Det er viktig at vi som jobber administrativt også er med på havet og får førstehånds kunnskap om det som skjer om bord, sier hun.
Tidligere var Linne aktiv kommunepolitiker, men etter hvert som engasjementet for Fiskarlaget tok mer og mer tid har hun valgt å prioritere organisasjonsarbeidet.
Og hun har god støtte fra mann og barn. Sammen med Magnar, som er skipper på Sulebas, har de tre barn som alle satser på fiskeri som levevei.
De to guttene på 19 og 27 år er begge om bord, den yngste som lærling og den eldste som skipper på Sulehav. Den mellomste i søskenflokken, ei jente på 25 jobber som fisker, samtidig som hun studerer administrasjon, HR & Ledelse, et fagfelt som også er viktig i rederidriften.
Thor Gunnar ble valgt inn første gang i Landsstyret for to år på landsmøtet 31. oktober 2019. Han ble gjenvalgt i 2021, 2023 og i 2025. Har kommer fra Flekkerøy. Han representerer Sør-Norges Fiskarlag i styret.
Anders Klovning er fra Utsira og representerer Fiskebåt i Landsstyret. Han ble gjenvalgt for to år i 2025.
